Pulsisar med åsar

Mina mönster är alla gratis och hemknåpade hittar du fel hör gärna avdig. Du får gärna sticka och glädja andra men om någon frågar efter mönster vill jag att du hänvisar tillbaka hit.
 
 
 
Dessa pulsvärmare är ett perfekt restgarnsprojekt eller för ett melerat garn med långa garnövergångar.
Jag har använt ett svart tvåtrådigt garn "Gästrike" från Järbo samt ett regnbågsfärgat med långa övergångar. Efter varje ås har jag nystat av ungefär så mycket garn som jag tror det går åt till den andra handen eftersom jag vill ha dem om inte lika så åtminstonde liknade varandra.
 
 
Lägg upp 45 maskor på 2,5 stickor gärna strumpstickor då du behöver tre stickor (ett tips se till att stickorna är längre än 15 cm då det blev trångt på stickorna)
 
Sticka med grundfärgen (svart i detta fall) i slätstickning i 6 varv byt till accentfärgen och sticka 6 varv.
Plocka därefter upp samma antal maskor från baksidan. Ta i pluppen som blir när man bytt färg.
Ta av tråden till accentfärgen. Ta upp tråden från grundfärgen och sticka ihop de två stickorna genom att ta en maska från den främre och en från den bakre stickan.
Här kan man se hur stickorna ligger längs med varandra. Om du behöver mer instruktioner titta på klippet om tree needle bind off men du ska INTE avmaska utan sticka maskorna.
 
Så här ser baksidan ut man ser att det är två trådar av accentfärgen för varje maska.
Fortsätt på detta sätt att sticka med partier mellan åsarna jag gjortde 8 st åsar totalt.
Tumhål Mellan ås 7 och 8 gjorde jag tumhålet 10 maskor in från kanten avmaska 6 maskor som på nästkommande varv lägga upp med hjälp av halvslag.
Gör den sista åsen och avmaska efter 3 varv med grundfärgen.
Fäst alla trådar och sy ihop stycket till en tub.
Nu har du den stora äran att göra en till glöm då inte att flytta tumhålet till andra sidan för att få färgerna att randa lika
 
 
 
 
#1 - - Monica:

Oj snyggt men oj så svårt det ser ut.....

Svar:
None None