Halloween utan blod och spindlar

Halloween är ett nytt påfund i Sverige vi har ju alltid firat Allahelgon vilket ju har en liten annan inriktning hos oss.
Eftersom jag jobbar på ett äldreboende så tror i allafall jag att våra äldre hellre firar Allahelgon än Halloween, men i bland kan man ta alla tillfällen att försöka hitta på nåt att fira lite grann.
Så efter en stunds dividerande med mina helgkollegor bestämde vi oss för att en höstig tårta som dessert till rödbetssoppan var tillräckigt läskigt som fint.
Men hastigt och lustigt fick jag en tredagarsledighet istället för en jobbarhelg, så jag tog lite av fritiden och tillsammans men dottern , som ju faktiskt planerar att bli konditor, så gjorde vi ett par höstiga prinnsestårtor till dem.
 
Hoppas att de uppskattar tårtan och låter sig väl smaka medan jag roar mig på syfestivalen i stället.
#1 - - Eva S:

Har du varit på syfestivalen! Var det bra? Jag har firat en sjuåring och hoppas komma till syfestival i februari!

Svar: Gillar att åka till syfestivalen. Man kommer dock alltid hem med mer än man åkt dit för. Gillar hösten mer än våren men det är nog för att bl.a. Tantkofta inte brukar vara på våren. Men bra skor och stor plånbok rekommenderas.
None None