Halvvantar

Muddar, handledsvärmare kärt barn har många namn. (null)
 
Jag bjuder dig på min beskrivning av hur jag gjorde mina. Du är fri att använda mina mönster så länge du hänvisar tillbaka hit.
Jag använde mig av garnet 7 bröder och rundsticka  3 det fungerar självklart lika bra med strumpstickor.
Jag lade upp 48 maskor, men jag har tunna handleder. Mönstret är delbart med 4 så öka eller minska med 4 för större eller mindre omkrets.
Sticka 2räta,2aviga i resår i 10 varv.
Mönstret är falska flätor som består av 4 varv.
Flytta över en maska så att varvet börjar med en avig maska.
Varv 1 *1avig, 2 räta,1avig* upprepa *-*varvet ut
Varv 2 *1avig,1rät,omslag,1rät,1avig* Upprepa*-* varvet ut.
Varv 3 *1avig, 3räta,1avig* Upprepa *-* varvet ut.
Varv 4 *1avig, lyft en maska utan att ha stickat den, 2räta, dra den lyfta över de två räta, 1avig* Upprepa*-* varvet ut.
Jag upprepade dessa varv 7 ggr detta kan ju givetvis ökas eller minskas om man vill ha kortare eller längre mudd.
Avmaska för tumhålet, 8maskor, dessa läggs åter upp på nästa varv.
Sticka ytterligare en hel falsk fläta. 
Därefter stickas resår 2räta, 2aviga i 10 varv.
Avmaska elastiskt i resår.
Gör ytterligare en mudd, ingen skillnad behöver göras för höger respektive vänster hand.