Ledig dag= jobbar dag

Ledig dag innebar inte denna dag att man fick ligga på soffan.
Uppe skapligt tidigt på förmiddagen och pulade lite med krukor som stått kvar under vintern.  Tungt, blött och skitigt. En kruka hade gått sönder under vinter med den hade jag en plan om ett litet landskap men när jag skulle ta bort en bit till gick den i tusen delar så gick det med den idén. Plockade fram den nyköpta krukan som jag fick sånna bra vibbar av i affären men den ser inte klok ut nu. Planterade lite penséer i den får se om jag gillar den mer när de vuxit på sig lite granna. 
Sedan fick pelargonerna sig lite nya krukor. Skotten har stått på rotning ett tag så jag hoppas se kommer igång ordentligt.
(null)
På eftermiddagen blev det en tur till sonens garage för att få nya bromsar och sommarsulor på bilen. Medan sonen var snäll och hjälpte stackars mamma gick hon och hunden en långpromenad i okänd terräng. Hittade lite bevis på att våren är här. (null)
 
(null)
 
(null)
Efter att sonen och den ömma modern intagit den inköpta middagen i form av en sallad for jag hem igen. Väl hemma åkte alla köksapparater på. Satte bulldeg samtidigt som jag fixade två matlådor åt tidigare nämnd son, samt två till mig själv dock med helt olika innehåll. Har sedan en tid försökt att äta vegetariskt minst en dag i veckan, det fungerar så där, glömmer ibland bort att bacon inte är vegetariskt men men man lär sig väl. Sonen anser att man inte ska äta upp kornas mat, så det blev två olika lådor färdiga strax innan bullarna blev klara. (null)
Sen orkade jag inte mycket mer än att sitta på soffan och sticka lite på tunikan som börjar bli tung att vända på hela tiden.