Restgarnstofflor

Beskrivning på hur jag gjorde mina restgarnstofflor.
Detta är bara hur jag gjorde dvs inget mönster i vanlig mening.
Du får gärna göra tofflor i parti och minut men om någon frågar efter mönster får du gärna hänvisa hit.
 
Garn: Restgarner av sockgarnskvalité ca 400m/hg
Stickor: Rundstickor stl 6
 
Tofflan stickas med tre trådar.
Lägg upp med tre trådar på rundsticka nr6 , totalt 16 maskor enligt Judys magic cast on-metoden.
Sticka ett varv för att få ordning på uppläggningen . Sticka rätstickning.
Öka i början och slutet på båda sidorna av tån, i början med hjälp av en ökning i främre och bakre maskbågen på den första maskan i slutet när man har en maska kvar på stickan.
Var annat varv stickas UTAN ökningar , var annat varv MED ökningar.
Öka tills alla tår är täckta, i detta fall tills jag har totalt 40 maskor.
Fortsätt sticka utan ökningar hela foten på tofflan tills du kommer fram tills där foten viker av uppåt.
Då är det dax att dela på ovansidan av foten, vid 20 maskor delar du tofflan på 10. Vänd där och stickan nu fram och tillbaka i rätstickning. Sticka tills hela foten är täckt.
Dela nu upp maskorna på två igen, i detta fall 20 på var sida. Vänd tofflan ut och in.
Avmaska enligt tree needle bind off. 
Dessa tofflor slukar ganska mycket restgarner vilket var min mening med dem jag ansträngde mig inte alls att få dem lika men det kan man självklart göra.
Dessa blev i stl 45
Dessa i stl 32 utgångspunkten är den samma, bara olika garner och olika många ökningar.