Pippimönstrad mössa

 
Detta är hur jag gjorde mina pippimönstrad mössor ingen regelrätt stickbeskrivning så håll till godo.
Jag stickade i rester av Sjubröder en bas färg och ytterligare två färger med sticka nr 3 jag använde mig av magiclooptekniken.
Till vuxen mössan gick det åt 70 gr till barnstorleken 40 gr.
Barnstorleken kommer att stå först och vuxen inom ( )från och med nu.
Lägg upp 81 (93) maskor på rundstickan foga ihop till en cirkel. se till att inte vrida arbetet. Placera markör som bara flyttar sticka när du kommer till början av det nya varvet.
Sticka 2 räta 1 avig i resår hela varvet runt.
Sticka resåren i 10 varv (5cm)
Övergå till slätstickning.
Sticka tio varv stätstickning
Ta nu in en mönsterfärg i stickningen och sticka 2 maskor med mönsterfärg och 2 maskor med basfärg varvet ut Sticka ytterligare ett varv som ovan. Sticka därefter 2 varv med mönsterfärgen 
Därefter två varv som tidigare 2 maskor basfärg och 2 maskor mönsterfärg.Dock ska det vara tvärtom så att säga där du hade basfärg ska det nu vara mönsterfärg och tvärt om.
 
 
Fortsätt nu med 10 varv slätstickning i basfärgen
Fortsätt nu med en rand i samma eller i ytterligare en mönsterfärg förskjut gärna mönstret om du började med två maskor av basfärg börjar du med 2 i mönsterfärgen denna gång.
Gör som tidigare rand och sticka tva varv med 2 maskor i mönsterfärg 2 maskor i basfärg varvet ut
2 varv mönsterfärg och ytterligare 2 varv med 2 maskor mönsterfärg 2 maskor basfärg.
Sticka 10 varv med basfärg i barn storleken minskas 8 maskor jämt fördelat på varvet , under denna del.
Sticka en tredje rand i den första mönsterfärgen, som du gjorde den första.
Sticka slätstickning 3 varv.
Avmaskning:
Sticka 10 maskor 2ihop runt hela tiden avmskoningarna kommer inte att ligga mitt för varandra men fortsätt tills det är totalt 30 (40) maskor kvar. 
Sticka 2 maskor sticka 2 ihop runt tills det återstår 10 maskor klipp av tråden och dra igenom de sista. 
Fäst trådarna.