Veckosammanfattning

Den senaste veckan har varit rätt kaotisk.
Först var det studenten med mottagning och full balluns vilket kunde nockat vem som helst.
Men det avlöpte helt okej trots allt. 
Lördagen var ganska lugn men sen kom söndagen.Det vill säga baldax och besök i sons nya lägnhet för mormor och morfar. Allt avlöpte ganska bra det med måste jag säga men sen började det hända saker.
Det börjar åska och helt plötsligt blev det ganska ruggigt och kyligt. 
Jag bestämmer mig för att det vore trevligt med lite tända ljus. Drar eld på tändstickan och tänder några ljus vid mitt vardagsrumsbord. Gör som jag alltid brukar det vill säga man viftar på tändstickan tills den slocknar. Reflekterar över att vad kort tändstickan är. 
Behöver gå på toaletten och ska hämta ett glas dricka. Väljer att gå ut i köket och hämtar drickan först. Går tillbaka till vardagsrumsbordet. Då står soffan i ljusanlåga. Tändstickan som jag släckte måste gått av och fallig ner på en dyna i soffan.
Tänker bara SLÄCK ELDEN.
Det gör jag med framgång, jag slår helt enkelt med handen på lågorna. AJAJAJAJ en soffa består av skumplast som smälter av eld, smält plast gör ont kan jag lova. (null)

(null)

 
 
 
 
 
 
Efteråt kan man tänka klart vad man borde göra men mitt uppe i det bara reagerar man, inte alltid på det smartaste sättet. Kunde hällt drickan jag hade i handen över allt, tagit en kudde eller en filt som ligger på soffan eller så kunde jag backat 3 meter och tagit en av brandsläckarna eller brandfilten som jag instalerat i köket just för sånna här tillfällen.
Sen var det dax att hämta från balen, ett par mycket besvikna balgäster som tyckte de varit på barnkalas och inte på en bal att minnas för livet.
På måndagen var det dax för nästa batalj.
Batljen mot servicepointen som inte vill att folk ska hämta sina paket. Tisdagen veckan innan hade två paket levererats till min närmaste servicepoint som har till jobb att scanna paketen så att en avisering går ut så att jag kan hämta mina varor vilket i måndags ännu ej hade skett. Efter många samtal hit och dit (påbörjades redan innan studenten) lackade jag ut och skrev ett inlägg på FB då tog det hus i helvete det var många som påstår sig veta exakt hur det går till (noll koll) jag har blivit anklada för att ljuga, sparka på svaga mm. Men jag har allt på det torra jag har bevis och har talat med folk både högt och lågt i transportföretaget. Och jag har rätt, ägaren till servicepointen hävdar att en mystisk bil har levererat varorna på annnan dag (ingen transportbil har varit i samhället mellan dessa datum) osv osv det vill säga men skyller på någon som gjort sitt jobb korrekt men själv har man inte gjort det man har betalt för. 10 minuter efter inlägget på FB kommer aviseringen, mycket märkligt på måndagen fick de heller inga försändelser. Jag hade två, flera vittnar om samma problem men servicepointen blånekar till att ha felat.......
jaja nu ska jag hämta grejerna hoppas de bara har öppet för det är inte säkert.
Nu ska väl livet återgå till lugnet tänker jag.
Ja visst jag vi ska ju uppvakta en kollega som fyller jämt en kollega och jag.
Men det var den dubbelblåsning för det är mig de uppvaktar i förväg. Såg nog mest ut som en tom fågelholk.
Detta var inte vad jag förväntade mig, mycket rörd och förvånad travade jag hem med mina fina presenter. (null)

(null)