Dag bjöd på överraskningar

Direkt sa sägas att är du känslig läs inte hela inlägget.
Idag bestämde jag mig för att ta en tur till skogen för att se om det stämde att det finns hur mycket svamp som helst.
Iväg till ett "säkert" ställe, inte en svamp i sikte, men hittade lite dekorationsmaterial som jag tänkte ta till jobbet där vi ska göra ett höstlandskap.
(null)
 
När jag kom hem var dottern där och vi bestämde oss för att kolla in en annan skog, där hittade vi lite svamp men det verkar som om gott om folk redan varit där.
Hittade dock nåt mer i skogen.
(null)
 
Snubblade nästan över en död hjort. Var bara ca 3-4 m från den utan att hunden ens reagerade. Det blir ingen kantarell- eller spårhund av den där.
 
(null)
 
(null)
När jag kom från det hållet kände jag ingen lukt men när jag kom från andra håller var stanken ganska rejäl utan att hunden visade nåt intresse.
 
(null)
Den hade nog blivit påkörd då vägen bara ligger ca 20 meter från platsen, lite synd kan man tycka på ett sånt ståtligt djur.
 
Väl hemma blev det hemgjorda pannbiffar med kantarellsås till middag.
(null)