Ett nedsläckt land

Tittar på den nya serien "ett nedsläckt land" ett program om vad som kan hända i Sverige vid ett längre strömavbrott . Det tar också upp hur vi reagerar när/om det händer, vilket är mycket intressant. Jag har ofta anklagats för att bara ha ett katastroftänk, men efter första avsnittet i serien känns det som om jag ändå varit på rätt spår.
Många är rädda för kriget, men jag har en större rädsla för vad naturen kan hitta på, minns Gudrun tydligt.
Jag är en smygprepper jag har lite grejer att ta till om det skulle hända. Jag har två gasolkök en gasolvärmare, jag har solcellslampor och laddare, mängder med ljus och tändstickor. Jag har mat i konserver men nåt jag missat är vatten. Detta måste åtgärdas snarast känner jag. 
En cykel känns som en bra investering också.........
Sen har jag en annan fördel, jag har ull mycket ull, jag har både gott om färdiga ullkläder och sånt jag kan färdigställa det ser jag som en stor fördel.
 
(null)

 
Jag uppmanar fler att titta på programmet och ta sig en funderare om man kan klara sig själv i ett par dygn om det skulle krävas. SVT måndagr kl 21.45.
Jag klarar mig kanske i 4-5 dagar i allafall detta expriment ska pågå i 11 dygn det ska bli intressant och se vad som händer.