Att förändra nåt

Har en väldigt grå kofta i min ägo som bara är grå och tråkig.  Den har legat länge länge utan att jag orkar/ velat/ haft inspiration att göra nåt åt den. 
(null)
 
(null)
Ärmarna är sjöstora men eftersom just mina överarmar är ett problem i många koftor/ tröjor dessutom är de så snyggt isydda ( nåt jag inte är bra på) så vill jag inte sprätta och sy in. (null)
Dessutom finns det ett hål där bara halva tråden är stickad. (null)
Kom på att jag skulle pigga upp den lite med färggranna fickor. Men garnet jag ville använda mig av är mellerat så jag visste inte hur jag skulle göra för att få två likadana fickor. Fick ett tips från Kärringträtans ägarinna att sticka en bred ficka och klippa den. 
Hade aldrig tänkt åt det hållet. Nu är lappen stickad och ska steekas inom kort. För att sedan sys på.
 
(null)

#1 - - Eva S:

Det blev ju häftigt! Härligt med fickor!

Svar: Den kommer helt klart att användas mer med än utan fickor
None None