Extra ledig helg

Min extra lediga helg spenderades med extremt roliga saker som att frosta av den självavfrostande frysen.
De måste ha missat just den komponenten när frysen byggdes för en gång om året brukar jag lacka ur på isskåpet.
Men på söndagen var det bara nöjen för hela slanten.
Efter att ha vridit klockan åt fel håll klev jag upp två timmar förtidigt. Vad mycket man hinner när man är ute i god tid.
Sen drog jag mot mässan i Älvsjö för att tillsammans med en annan garngalning gå på syfestivalen.
Hittade förstås massor av fint och såg/hälsade på/ kramade en del "garnkändisar". Spenderade en och annan krona också.

Stickor förstås, rävvantar av JennyPenny, fin mönsterbok, en fårig stickpåse,ett kardflor som ska få igång ett lite avsomnat intresse och så garn förstås.

När jag kom hem bjöd sonen som flyttat hemifrån i dagarna på middag så där blev det också ett par timmar att fördriva.