Vanten med pekskärmsfinger.

Mina beskrivningar av hur jag gjort är gratis men jag vill att du refererar tillbaka till denna sida och att du kallar mönstret vid det namn jag gett den. Jag är heller ingen mönsterdesigner utan jag skriver bara ner hur jag gjort, hittar du några uppenbara fel, hör gärna av dig så jag kan justera.
 
 
 
 
Två härvor  ullgarn av kontrasterande färger. Jag använde mig av ullcentrums garn från öland.
Strumpstickor stl 3 eller en rundsticka om du föredrar magic loop.
 
Jag började med en lettisk fläta, jag tittade på dessa två filmer på youtube för att komma i gång.
Jag gjorde uppläggning med två trådar av olika färg som i den första filmen.
Lade upp totalt 64 maskor fördelat på fyra stickor. Stickade ett varv där jag stickade varannan maska med det mörka garnet och var annan med det ljusa.
Jag flyttade garnerna till framsidan och stickade var annan avig som ovan men med garnet framför arbetet och tog garnet underifrån. 
På varv två gjorde jag samma sak fast plockade garnet ovanifrån.
Efter dessa varv stickade jag 5 varv slätstickning med det ljusa garnet, jag tog inte av det mörka utan lät det hänga på baksidan.
Efter de 5 varven med ljusgrå lade jag in den mörka igen enligt  *3 ljusgrå,1 mörkgrå*  upprepa*-* varvet ut.
Gjorde totalt 3 sådana varv innan jag gick över till att sticka var annan lju och varannan mörk. Har du problem med hur du ska hålla garnerna när du stickar med två färger rekomendera jag att du tittar på den här filmen, På detta sätt snor du inte trådarna om varandra och skapar inte trassel.
Sticka vanten till du kommit så långt upp att du är framme vid tumgreppet, i detta fall 12 cm. 
Tumhål: sticka två maskor på sticka 1 sticka in en tråd i de följande 10 maskorna sätt tillbaka maskor på vänster sticka sticka den igen i enlighet med randningen.
 
Fortsätt att sticka vanten som en tub tills du kommer till pekfingrets andra led från knogen räknat. ca 5 cm
Sticka två maskor på sticka nr 1 avmaska följande 8 maskor med de båda färgerna. Dessa maskor lägger du upp igen på följande varv.
Så här gör jag för att kunna mäta hur långt jag kommit jag sticker in en sticka där tumtråden sitter och sticker in tummen där då kan jag mäta gansk bra hur långt jag kommit.
Fortsätt randningen tills vanten är precis över lillfingrets topp. 
Börja då avmaskningen med en maska i början på sticka 1 och 3 och i slutet på sticka 2 och 4 varje varv. Jag brukar ha en maska mellan början resp slutet för att få en snyggare kant. I början av varvet avmaskar jag med hjälp av öhp lyft en maska, sticka en dra den stickade över, i slutet av varvet stickar jag två ihop.
Fortsätt att minska 4 maskor på varje varv tills du har två maskor kvar på varje sticka. Ta då av båda garnerna och dra dem igenom de kvarvarande maskorna.
 Tummen: Lirka ut den istickade tråden samtidigt som du plockar upp maskorna de kommer ifrån. fördela maskorna på tre stickor du kommer behöva plocka upp en maska i sidan för att mönstret ska gå jämt ut när du stickar runt.Sticka tummen så lång att den räcker över tummen. Avmaska genom att sticka ihop två maskor varvet runt. Gör detta ett varv till tag av garnet och dra igenom resterande maskor.
Vänster hand gör som den högra men flytta tummen till sticka nr 2 istället.och starta då stickan med att sticka 4 sätt 10 maskor på tråden , sticka resterande 2maskor. På vänsterhand behöver du inte göra någon utgång för pekfingret då man vanligtvis bara använder ett finger till skärmen.
 
Gör du fel med tummen? Repa bara upp avmaskningen på den felaktiga vanten och vrid på avmaskningen så får du en vänster.
 Efter att trådarna fästs, handtvättade jag vanten och blockade den lätt på mina vantblockare från Fröken Fyrkant.