Nya utmaningar

Jag följer bla Evas blogg som är en kvinna med stick och spinnintresse. Hon brukar lägga upp fina bilder på det hon spinner, jag har ju tre rockar men inte riktigt tagit mig tid att lära mig mer om spinning så de står mest och dammar. Jag följer också Ciasbod hon har en videopod där hon snackar bla om stickning och spinning såg ett avsnitt och fram åkte nu ena rocken. 
Och efter en del svära så gick det faktiskt riktigt bra. Den grå gotlandsullen var riktigt härlig att spinna i. Har plyat ihop de båda till ett garn som är ganska ojämt men ungefär DK. 190 gr blev det totalt.
Kardfloret köpte jag av Limmodesign på Mässan i Älvsjö för ett par år sedan.
 
Det härliga grå köpte jag hos Båvens ullspinneri för säkert 4 år sedan. Men nu vill jag ha mera.
 
Resultatet efter tvinning, lite för mycket twist bitvis i garnet men det blir i alla fall inte sämre för var gång jag spinner.
#1 - - Eva S:

Bra jobbat där! nu blir jag inspirerad att gå ut i boa och fixa lite ull så jag kan karda kardflor. Få bort lite "gammal ull" så jag får ta itu med alla fina härvor med fin ull som jag köpt på mässor! Kommer jag iväg till Älvsjö i höst så torde det förrådet utökas med en eller två flätor!