I bland går det troll i saker

Började sticka en sommartunika i garnet Lilly från Järbo. Hade ingen riktigt utarbetad plan utan tänkte att jag gör en raglan men på armen ökar jag med omslag i stället för vid raglan. Det var ingen bra ide, ärmen var till slut vidare än fram och bakstycket tillsammans.
 
Dessutom har jag lyckas få ett riktigt måndagsexemplar av garnet. Gav upp räknandet efter 7 knutar. Jag irriterade mig till och med så mycket att jag kontaktade Järbo, så nu ska jag få ett nytt nystan, förhoppningsvis tillverkat på annan dag än måndag.
 
Startade därefter upp tunikan i senaste Stickat & Sånt. Det flöt på bra lärde mig mönstret utantill ganska fort. Märker efter ett tag att nåt inte stämmer, ingorerar detta i tron att det försvinner. Men det går inte att sticka huvudet i sanden när man stickar så det var bara att bita i det sura äpplet. Ja har gjort ett nybörjar fel och snickningen är snodd. Bara att repa upp igen.
 
När jag ändå måste starta om tänker jag att jag ska gå ner en storlek då jag tyckte att det blev i största laget. Men när jag ska lägga upp 24 maskor mindre räcker tråden som jag la upp 369 maskor med inte till. Bara att riva upp och börja om.
 
På´t igen men denna gång räknar jag fel i mönsterstickningen och får backa två varv. Nu har jag bestämt mig att om det blir fel ytterligare en gång ska allt arkiverar i det runda arkivet under diskbänken.

#1 - - Flurig:

Det där med snodd stickning händer aldrig mig! Numera, alltså.
Jag stickar andra varvet tillbaka (som i en vanlig fram-och-tillbakastickning alltså) . Den lilla nivåskilllnaden som blir,, försvinner när man fäster trådänden.

Svar: Gör så i bland men när man ska börja med spetsmönster redan på första varvet är det ännu krångligare.
None None