Dragspelspulsisar

Mönster på mina dragspelspulsisar.
Stickade med ett enfärgat och ett melerat tvåtrådigt ullgarn på stickor 2.5
Jag lade upp 45 maskor och stickade slätstickning så att det på avigsidan har 4 rillor eller åsar. Tag av garnet.
Där byter jag färg och gör baksidan till framsidan ang. slätstickningen. Stickar alltså räta på det som tidigare var avigsidan. Gör så till du har 4 rillor av det nya garnet. Tag av garnet. Du är nu inte i samma sida som du slutade förra gången.När du nu byter färg igen och "vänder" sticksida igen så börja med ett likadant varv som det föregånde så får du inte den fula övergången där maskorna syns. Man kan se det om man tittar på den översta raden i bilden nedan.
Så här ska det bli på baksidan.
Sticka på samma sätt tills pulsisen har det omgång du önskar i lätt utsträckt tillstånd.
Fäst alla trådar sy i hop kanten räta mot räta lämna ett hål för tummen.
Mina mönster är gratis och du får gärna sticka och glädja andra med dem men om någon önskar mönster vill jag att du hänvisar tillbaka hit.
 
 
#1 - - Monica:

Så kul att det är de där "högre höjderna" och gillar färgerna massor.