Gratis mönster

(null)

(null)
Jag bjuder dig på mitt eget hemknåpade mönster på dessa halskragar. Jag är ingenmönsterskrivare utan jag har bara skrivit ner hur jag gjorde.
Jag använde mig av gammal skåpmat div nåt som legat länge i skåpet och har därför lite svårt att härröra var garnet kommer i från. 
Garnet innehåller ull och mohair och är ca 250 m/hg. Två nystan räckte till tre kragar åt vuxen.
Använde mig av rundstickar stl 3,5.
La upp 88 maskor eller välj ett antal som passar ditt garn och som är delbart med 4.
Fbm= öka genom att sticka i främre och bakre maskbågen.
Lfv= lyft upp en ny maska från föregående varv, stickas vriden.
Stickar 3räta,1avig hela varvet runt var noga med att inte sno garnet på stickan.
Sticka enligt ovan i 5 cm.
Sticka näst följande varv så här.
*2räta, 1 fbm,1avig* uppreoa*-* varvet ut.
Nästa varv blir 3räta,2aviga varvet ut.
Sticka 5-6 varv.
Dax för ny ökning
*3räta,2aviga,lfv* upprepa*-* varvet ut
Nästa varv blir då
3 räta,3 aviga hela varvet runt.
Sticka 5-6 varv
Öka i fbm och lfv omväxlande tills kragen är tillräckligt stor. 
Avmaska elastiskt.
Halskragen är nu klar att används kalla vinterdagar.
#1 - - Ruta Ett:

Tusen tack för mönstret! Det ska provas snarast, så fort alla andra påbörjade projekt är klara...eller kanske inte. Det är jättebra med mönster som bara drar ett par nystan. Det har man ju liggande några stycken!
Gott Nytt År!

Svar: Tack och Gott Nytt År till dig med.
None None