Halskrage

Alla mina mönster bjuder jag dig som stickare på, jag är dock ingen mönsterskrivare utan skriver bara ner hur jag gjort vilket kan medföra både feltänk och felskrivningar, hittar du fel hör gärna av dig.
 
Halskrage i storlek större barn eller liten vuxen.
Kort rundsticka nr 8 eller lämpligt strorlek för just ditt garn ( du kan då behöva ändra antalet maskor)
Garn: använde mig av olika garner med en sträckning av 80-90 m/50gr
Lägg upp lämpligt antal delbart med 3
Jag hade 63 maskor
sticka  *2 r, 1a*upprepa*-*i resår i 5-7cm beroende lite på hur hög du vill ha kragen.
*1r,öka i främre och bakre maskbågen,1r,1a* hela varvet
*3r,1a*upprepa*-* i 5 varv
*2r, öka i främre och bakre maskbågen,1r,1a* hela varvet
*4r,1a*i upprepa *-* 5 varv
*2r,öka i främre och bakre maskbåge,2r,1a*hela varvet
*5r,1 a* upprepa *-* sticka så långt ditt garn räcker eller så lång du vill att den ska vara?
avmaska löst gärna med hjälp av att  med jämna mellanrum göra ett omslag om stickan som du genast maskar av.
Vänd cowlen ut och in. Varför då? Jag tycker insidan är snyggast men gillar inte att sticka aviga maskor.
Fäst trådarna.
 
 Den mörk lila och den enfärgade grå har jag gjort exakt enligt denna beskrivning. Den ljuslila startade jag med 2r, 2a men gjorde lika för övrigt.
Den randiga ökade jag i både de räta och aviga partierna dock har jag vänt ut och in på alla.
 
 
#1 - - Anonym:

Tack precis vad jag sökte 😊

Svar: Varsågod
None None