Mitt under sommaren

När det var som varmast fick jag för mig att jag skulle ha klänning men eftersom jag i vanliga fall skyr klänningar som elden har jag inte många i garderoben.
Fick då för mig att jag skulle sy mig en. En gång i tiden hade jag goda betyg i syslöjd och tänkte att så svårt kan det väl inte vara.
Sagt och gjort ut på nätet och köpa mönster. Hittade ett som såg snyggt ut och verkade lätt, fanns i alla storlekar. Dyrt var även mönstret för det var nåt specialare så att man även köpt rätten att sälja färdiga plagg, jaja men nu var det gjort. 
Efter att skrivaren spottat ut papper till en mindre roman var det dax att klippa och klistra. Jag kollade alla mått och valde att göra 2 storlekar större äv vad jag vanligtvis köper i affär. Men tycker inte riktigt att det verkar stämma när jag väl klippt ut alla delarna. Upptäcker att överdelarna tillsammans bara täcker ena sidan. Jaha hur kunde det bli så fel?
Men eftersom detta bara skulle vara ett prov lade jag helt fräckt till kilar i sidorna på ca 10 cm på var sida och när jag ändå höll på la jag även till vidd i kjolen som med mina "kroppskilar" hade blivit nästan helt rak och jag ville ha vidd. 
(null)
Detta gjorde att hals ringningen blev sladdrig. Löste eländet med två veck vid bysten. Nu var jag färdig att slänga bort skiten för det såg för jäkligt ut. Men tänkte ett sista försök att rädda det BATIK färgat tänke jag kunde göra den lite roligare. (null)
Knyter massor av i mitt huvud snygga batikknutar köper färg och drar i gång tvättmaskinen. (null)
Tydligen minns jag inte hur man batikfärgar heller för inte fick jag till några batikrosor inte. Men men den fungeratar att luffsa runt i en varm sommardag.  
Men min gamla syslöjds fröken hade nog inte gett mig något vidare betyg på den där.
#1 - - Eva S:

Har upptäckt det där också i sommar! Hur svår kan det va? Å det är aldrig så enkelt som jag trodde! Tycker ändå du fick till det bra till slut!

Svar: Får väl öva en eller annan gång till för att få det bra
None None