Katten gick

Lilleman min säregna katt som bott hos mig i 5-6 år. Gick med mig och hunden på promenad en dag men ville inte följa med in igen. Sen  var han bort. Efterlyste i grupper men ingen katt kom hem. Började så smått att börja vänja mig vid tanken att han nog inte kommer hem igen. Vi har en del rovdjur inpå knuten. Började till och med tänka på en ny katt, vill väldigt gärna ha en katt som kan hjälpa till att hålla beståndet gnagare på en rimlig nivå.
Plötsligt en morgon vid 5 snåret när jag skulle kissa hunden kommer han lite lojt svassande över tomten. Jan har varit på.luffen ett par veckor men kommer hem som om inget speciellt hänt. Inte skadad eller mager så han har nog bara valt en semester. 
Försöker pumpa honom på var han varit men inga kommentarer. Nu är han plötsligt väldigt mycket mer hemmakär och ligger gärna nära i soffan.